2012. január 4., szerda

Átváltozás


Amikor létrehoztam ezt a blogot, azzal a céllal tettem, hogy saját gondolataimat, érzéseimet osszam meg Veletek. Azaz: nem akartam más tollával ékeskedni. Főleg azért nem, mert okos, tanulságos gondolatokat egy kattintással találhatunk bárhol az interneten.
Ma reggel azonban fáradtan, rosszkedvűen ébredtem és nem szeretem amikor ilyen a lelkiállapotom. Az a fajta ember vagyok, aki nehéz helyzetben, elcsüggedve arra törekszik, hogy mihamarabb kikerüljön ebből a világvége hangulatból. Nem szeretem sem sajnálni, sem pedig sajnáltatni magam.
Először játszottam egy kicsit kedvenc játékommal, de ez nem segített. Aztán megpróbáltam elbeszélgetni magammal- gyakran megteszem-, ma reggel viszont nem voltam valami meggyőző. Abbahagytam hát saját magammal folytatott gondolati párbeszédemet, és elővettem idézeteket tartalmazó füzetemet, majd elkezdtem lapozgatni. A következő sorokat többször el is olvastam és sokkal könnyebb most. Albert Schweitzer vetette papírra őket.

"A fiatalság mércéje nem az életkor, hanem a szellem és a lélek állapota.
Csak az öregszik meg, aki lemond eszményeiről. Az évek múlásával ráncossá lesz arcod, de ha kialszik benned a lelkesedés, akkor a lelked ráncosodik meg.
Az ember- akár tizenhat éves, akár hatvanhat-, csodára szomjazik, elámul a csillagok örökkévalóságán, a gondolatok és a dolgok szépségén: nem fél a kockázattól, gyermeki kíváncsisággal várja, mi lesz holnap, szabadon örül mindennek.
Olyan fiatal vagy, mint önbizalmad, olyan öreg, mint félelmeid.
Fiatal vagy, mint hited, öreg, mint csüggedésed.
Fiatal vagy, amíg befogadod a szépség, az ember, a föld és a végtelenség hírnökeit.
Csak akkor öregszel meg, ha már nem szárnyalsz, és hagyod, hogy a pesszimizmus és a cinizmus megdermessze a szívedet."

Az az igazság, hogy amióta nyugdíjas vagyok, a kedélyállapotom eléggé változó. Örülök annak, hogy megértem és hogy tulajdonképpen egészségesen. Annak is örülök, hogy akkor születtem, amikor, mert így eljöhettem a múlt évben, mert ez évben már nem tehetném meg. Csak az a baj, hogy néha- mint ma reggel is-, eluralkodik rajtam az a rossz érzés, hogy megöregedtem. Egyedül.

Most már tudom, hogy ezt a blogot azért is hoztam létre, hogy lefoglaljam magam, hogy kevesebb időm legyen azzal foglalkozni, hogy mit hoz majd a holnap. Természetesen leginkább azért, mert szeretek írni.

Végig olvasva az eddigieket- az idézetet többször is- már jobban érzem magam! Sokkal jobban! 
És nem hagyom, hogy a "pesszimizmus megdermessze" a szívemet, és azt sem, hogy eluralkodjanak rajtam a félelmeim! Egyébként meg nagyon szeretek nevetni- meg is látszik rajtam terjedelmemet és ráncaimat tekintve-, és szívből nevetni csak optimistán lehet! 
Igazam van?
Naná, hogy igen! És megállapítottam az imént, hogy fiatal vagyok! 
Légy Te is örök- fiatal! Szívből kívánom ezt Neked!
vadrózsa

3 megjegyzés:

  1. A serotonintermelésünk, ami a boldogsághormon, nem egyenletes, és különösen éjjel alig működik. Én is világvégehangulatban ébredek reggelente, de úgy döntöttem, hogy majd termelődik, ha akar. Ha süt a nap gyorsabban termelődik, ha nem, lassabban.
    Node.
    Január van, és minden nappal közelebb vagyunk a tavaszhoz. Hat hét, és énekelnek a madarak.
    A hagymás növények már elkezdtek kibújni.
    Bicajozz el a Tiszához, most is milyen szép!!! Igaz olyan kevés víz van benne, hogy a stégek a levegőben lógnak.
    És ne felejtsd el, hogy a ráncok a mosoly helyét rajzolják fel az arcodra.

    VálaszTörlés
  2. Naná hogy fiatalok vagyunk kedves Barátnőm!! Nagyon tetszettek az idézetek! Ezeket mindennap elfogom olvasni .Puszi Barátnőd Katus53.....

    VálaszTörlés
  3. Köszi Katikám! Örülök Neked! Puszim!

    VálaszTörlés