2013. március 2., szombat

Legyen Ön is milliomos Friderikával




A következő paródia-féleséget a tiszaszederkényi nyugdíjasok farsangjára írtam.
A játékos: Kormos József
Friderika: szerény személyem. Ja! És Rózsáné is én vagyok :) 

Friderika:
Jó estét, kedves nézőink! Ez itt a Legyen ön is milliomos soron következő adása.
Mai játékunkat Józseffel kezdjük. Aki látta múlt heti adásunkat, az tudja, hogy a műsoridő lejártakor Kormos úr még állta a sarat, az önök segítségét sem használta fel, és így ma a 200 ezres kérdéssel folytathatjuk. Hogy van, kedves József?
József:Köszönöm, jól, bár egy kicsit izgulok.
Friderika: Egy kis izgalom természetes. Most is egyedül érkezett?
József: Nem, most vannak kísérőim.
Friderika: Ó! Többen is? Kik ők?
József: A tiszaszederkényi Nyugdíjas Kör tagjai.
Friderika: Szám szerint?
József: Pontosan nem is tudom, de aki itt ül, mindenki az én kísérőm.
Friderika: Ezt hogy a fenébe csinálta? Egy játékosnak csak 2 tiszteletjegyet adunk.
József: A polgármesterünk szponzorált bennünket. Kibérelte a stúdiót, és autóbuszt is biztosított a számunkra.
Friderika:Ez dicséretes, bár gondolom, volt neki miből, mert biztosan ő is kapott pár     milliót a múlt év végén jutalomként.
József: Nem jól gondolja Friderika, mert én úgy tudom, hogy nálunk is szétosztottak ugyan pár milliót, de kb.1000 ember között. Így mindenki 30 000 Ft-ot kapott nettóban. Még a polgármester is.
Friderika:Bocsánat, de erről sehol sem olvastam. Úgy tűnik, az ilyen hír nálunk nem hír. (A fülemhez nyúlok, pár pillanatig hallgatok) Értettem Péter! Elnézést, kedves közönség, nem a szöveget felejtettem el, csak a programigazgató figyelmeztetett, hogy ne politizáljak, mert nem ezért fizetnek. Eddig én azt hittem, hogy nekem mindent szabad. (Józsihoz) Szabadjon legalább feltennem önnek a 200 ezres kérdést?
József:Természetesen. Izgatottan várom.
Friderika: Melyik japán ruhadarab az alábbiak közül?
A: Levonó
B: Elvonó
C: Kivonó
D: Kimonó
József: Levonó, elvonó, kivonó, kimonó. Szerintem a D, a kimonó.
Friderika: De biztos benne, József! És miért a kimonó?
József: Mert a többi szó értelmes. Egyébként elvonón már voltam is.
Friderika:Tényleg?
József: Jaj, dehogy! Csak vicceltem!
Friderika: Az ilyesmivel vigyázni kell, József! Ugyanis a fél ország hallotta a viccnek szánt kijelentését, és elég egy rosszindulatú ember, hogy magából alkoholistát kreáljanak!
József: A szeretteim, barátaim és ismerőseim tudják, hogy nem igaz. A többiek véleménye meg nem érdekel.
Friderika:Örvendetes, hogy a szerettein és barátain kívül az ismerősei is kiállnak ön mellett! Boldog ember lehet.
József: Igen, Friderika, az vagyok!
Friderika: Akkor ennek a boldog embernek elárulom, hogy tényleg a kimonó a helyes válasz. Ezzel meg is van a 200 ezer Ft. Mehetünk tovább? Jöhet a következő kérdés, de már 300 ezerért?
József:Természetesen.
Friderika: Hol építenek állami finanszírozással FIFA- színvonalú futballstadiont hazánkban?
A: Alcsút
B: Úrkút
C: Felcsút
D: Mélykút
József: Erről már olvastam valahol, de most ez a sok „út” zavar.
Friderika: Engem meg az állami finanszírozás. (Megint a fülemre teszem a kezem) Oké, többet nem fog előfordulni! (A közönséghez) Utolsó figyelmeztetés volt, közölte Kolosi úr. Folytassuk József! Gondolkodjon egy picit!
József: Megpróbálok. Úrkúton szerintem nem. Hegyoldalban fekszik, alig 2 ezres település, minek kellene ide egy ilyen stadion? Ezt a lehetőséget akkor kizárom. Mélykút. Én ezt is kizárnám. Dél-alföldi kisváros, mi szüksége lenne egy stadionra?
Friderika: Akkor ezek szerint Alcsút és Felcsút között kell döntenie. Nos?
József: Egyelőre tanácstalan vagyok, de nekem fel is „csút”, meg le is „csút”, ha még 300 ezret sem viszek haza. Nem segítene egy kicsit, Friderika?
Friderika: Na jó, csak hogy lássa, milyen rendes vagyok! Nézzen a szemembe, József! Mit lát?
József: (Egészen közel hajol) Szürkehályog?
Friderika: Maga mindig ilyen, Kormos úr? Egy kicsit pikírt a humora, úgy vélem. Ezek után várhatja majd, hogy segítsek!
József:Bocsánat, nem sértésnek szántam, de tényleg homályos a szeme Friderika.
Friderika: Hát milyen legyen ilyen összefogás láttán? Hiszen az egész stúdió egy emberként magáért izgul. A polgármesterük is itt van?
József:Természetesen. Állj már fel Gyuri, hadd ismerjen meg Friderika is!
Friderika: Csak így, „Gyuri”? Hm… Egyébiránt ilyennek képzeltem. Nem is olyan rossz pasi. (Gyurinak) Leülhet, kérem! Mi meg folytassuk! Döntött már, Kormos úr? Alcsút, vagy Felcsút?
József: Még nem döntöttem. De belenézek megint a szemébe…Jaj! Már megint homályos. Mi történt?
Friderika: Hát hogy ne lenne homályos? Látom magam előtt óriás betűkkel kiírva: I. Viktor Futballstadion. Sírni tudnék a méregtől. (Megint a fülemre teszem a kezem, majd a közönségnek) Jé, ezt nem vették észre!
József: Maga csak sírjon nyugodtan, kedves Friderika, én meg megjelölöm Felcsútot.
Friderika:Biztosan ezt jelöli meg? Van még egy segítsége, nem használja fel?
József: Nem használom. Jelölök.
Friderika: Ha ilyen biztos a dolgában, megjelöljük, és lássuk, helyes-e?
Helyes. Gratulálok József. Megvan a 300 ezer Ft is. Remélem, ezt a műsor végén megköszöni nekem?!
József:Természetesen.
Friderika: Jöhet a következő kérdés 500 ezerért?
József: Jöjjön!
Friderika: Mitől omlottak le Jerikó falai?
A: kürtszótól
B: csatakiáltástól
C: ágyúlövéstől
D: a víz alámosta
József:Legszívesebben azt mondanám, hogy a polgármesterünk nevetésétől.
Friderika: Olyan hangosan nevet?
József: Bizony, Friderika! Főleg ha viccet mesél. Ha hallaná!
Friderika:Szokott viccet mesélni? Gondolom, azért ilyen jókedvű, mert nemigen húzta még el senki úgy istenigazából a nótáját. Egyébiránt lehet, hogy az önök polgármesterének sok mindenhez köze van, de ehhez speciel semmi. Mi tehát a helyes válasz?
József: A „B”
Friderika:Biztos ebben? Nem az „A” véletlenül?
József: Biztosan vannak, akik a kürtöt gondolják, de az maga még nem lett volna elég. A kürtnek csak annyi köze van az egészhez, hogy a hangjára tört ki a zsidó nép csatakiáltása.
Friderika: Akkor megjelöljük a B-t?
József: Igen.
Friderika:Megjelöltük, és igaza volt, így megvan az 500 ezer Ft. Gondolom, jöhet a következő kérdés 800 ezerért?
József: Jöhet!
Friderika: Az alábbi hírességek közül ki informatikus?
A: Kempelen Farkas
B: Szent- Györgyi Albert
C: Dézsi Magdolna
D: Jedlik Ányos
József: Nézzük akkor: Jedlik a dinamót találta fel. Kempelen Farkas készítette el az első sakkozógépet, és az ő találmánya a beszélőgép is. Szent-Györgyi Kossuth- és Nobel-díjas, ő fedezte fel a C-vitamint. Dézsi Magdolna: Hát, ő sok mindent feltalált meg kitalált, de hogy nem informatikus, az biztos. Ugyanis úgy utálja a számítógépet, mint Kiszel Tünde Puzsér Róbertet.
Friderika: Akkor a helyes válasz?
József:Szerintem az A. Mondjuk, nem nevezném Kempelent informatikusnak, de szerintem a beszélõgépe az első olyan informatikai gép, aminek a célja az ember-gép kapcsolatának új alapokra való helyezése volt. Jelöljük meg az A-t!
Friderika: Rendben, ha ennyire biztos benne, megjelöljük. És a válasz jó, megvan a 800 ezer Ft. József! Az ön tudása lenyűgöző. Elismerésem! (Józsi szerényen hallgat) Ezek után, gondolom, jöhet a garantált másfél milliós kérdés, hiszen szükség esetén igénybe veheti a közönség segítségét is.
József: Természetesen jöhet!
Friderika:Lássuk akkor!
Miért rendeznek hazánkban kolbászfesztivált?
A: Mert sok a disznó Békéscsabán.
B: Csak úgy.
C: Hogy elhiggyük, miszerint eztán kolbászból lesz fonva nálunk a kerítés.
D: Hogy jobban csússzon a sörfesztiválon a Borsodi.
Nos, József? Tudja?
József: Először végig gondolom. Az biztos, hogy sok a disznó, de nem csak Csabán, hanem máshol is. Azt, hogy „csak úgy”, kizárom. Nálunk csak úgy nem csinálnak semmit, mindennek célja van. Nézzük a kolbászt, meg a kerítést. Ezt meg azért zárom ki, mert úgy vélem, hogy kinőttünk már talán a mesékből.
Friderika: Na várjon, József! Ön azt mondja, hogy kinőttünk már a mesékből. Mondjuk, hogy így van. De ezt azok is tudják, akik mesével etetnek bennünket?
József: Dehogy tudják! Ha tudnák, akkor mese helyett kolbász kerülne az asztalra.
Friderika:Döntenie kell Kormos úr, mert biztos, hogy csak az egyik helyes.
József: Én megkérdezném a közönséget, Friderika, mert ilyen nagy összegnél nem kockáztathatok.
Friderika: Akkor kedves közönség, most önökön a sor. Sajnos a szavazógépünk elromlott, ezért kérem, hogy kézfeltartással fejezzék ki véleményüket!
József:Gyerekek! Segítsetek, mert ha nem, lőttek a farsangi bulinknak.
Friderika:Emelje fel a kezét az, aki még hisz a mesében! Senki. Most az, aki szerint jobban csúszik a sör a kolbászra.
(Ha a közönség nem veszi a lapot:)
József:Friderika! Ha az első variációra senki sem szavazott, akkor evidens, hogy a második az igaz. Én meg is jelölöm a D-t, azaz hogy jobban csússzon a sör.
Friderika: Ön tudja, József. Lássuk, jól-e? És jól, mert a számítógép szerint is a D a helyes válasz. Gratulálok Kormos úr! Megvan a másfél millió! Folytatja?
József: Nem, nem, megállok. Egyrészt, mert nincs több segítségem, másrészt pedig, mert már így is milliomos lettem. Köszönöm a lehetőséget, hogy játszhattam!
Friderika: Megértem József, és szívből gratulálok! Nagyon jól játszott!
Mire költi a nyereményt?
József: Az biztos, hogy  rendezek belőle egy tuti farsangi bulit a körtagoknak. Magdikát beíratom egy számítógépes tanfolyamra, hátha utána nem reked be az énekkari próbákra.
Friderika: Mi köze van a kettőnek egymáshoz?
József: Hát az, hogy Magdika mindig felsikít, ha megtalál egy-egy betűt a számítógép billentyűzetén. Aztán mire készen van az adminisztrációval, már beszélni is alig bír szegény.
Friderika:József! Ez rengeteg pénz. Van valami olyan vágya, amit nagyon szeretett volna, de elegendő pénz híján eddig nem tudott megvalósítani?
József: Van bizony! Ránk férne egy kiadós pihenés. Tudja, Friderika a gyerekeink külföldön dolgoznak. Egy londoni útra gondoltam.
Friderika: Szép is az: sétálnak a feleségével a Temze partján…
József: Nem sétálunk. Csak a feleségem sétál.
Friderika: Ezt nem értem. Maga nem akar elutazni?
József: Nem én! Nekem az lesz csak az igazi üdülés, hogy nem hallom állandóan: Józsi! Vidd ki a szemetet! Józsi! Etesd meg a malacokat! Józsi! Mikor vesszük már meg azt a mosogatógépet? Istenkém! Micsoda jó világ lesz rám! Azt még meggondolom, hogy a visszaútját finanszírozzam-e?
Kedves Friderika! Lenne egy kérésem. Gondolom, önnek van egy kis befolyása ennél a csatornánál. Nem intézné el, hogy az intézményvezetőnk részt vehessen az X-faktor válogatásán? Adok a nyereményből, ha segít.
Friderika: Az utóbbi nem is olyan rossz ötlet. De mondja, József! Olyan jól énekel az úr?
József: Azt azért nem mondanám, de addigra majd megtanul.
Friderika: Hát… én szívesen elhúznám a nótáját!
József: Tud talán hegedülni, Friderika?
Friderika: Még nem, de mire az intézményvezető úr megtanul énekelni, én is profi hegedűs leszek.
Ó, jaj! Hol az a jóember? Meg ne sértődjön már!
József: Dehogy sértődik! Péter veszi a lapot.
Friderika:Péternek hívják? Szép neve van. Kősziklát jelent.
József: Illik is rá, mert olyan sziklaszilárdan áll a Humánszolgáltató Központ élén, hogy semmilyen kürt, meg csatakiáltás nem tudná onnan elmozdítani.
Friderika: Ennek a dolgozók is örülnek?
József: Hát biztosan nem mindenki, de azt tudom, hogy Rózsáné annak idején "csípte a búráját".
Friderika: Ez már múlt idő? És ki az a Rózsáné?
József: Ó, Piroska minden volt a klubban 20 év alatt, csak akasztott ember nem. Először takarító, majd házi gondozó, az utolsó években meg szociális gondozó. Aztán nem olyan régen Péter elküldte nyugdíjba, mert félt, hogy a nyakán marad. Nem csodálom egyébként, hogy féltette a nyakát, mert az a nő annyit hízott az utóbbi időben, hogy ruhát kell kölcsönöznie, ha rendezvényre jön a klubba. Ritkán is jön hozzánk, mert sokba kerül a kölcsönzés. Veszek is neki a nyereményből egy fitness- bérletet, meg finanszírozom a zsírleszívását.
Friderika:József! Az utóbbira rámenne az egész nyereménye. Nem lenne jobb, ha inkább kenyéren és vízen tartanák?
József: Nem rossz ötlet, ezen még majd elgondolkodom.
Friderika: Kormos úr! Szívesen társalognék még önnel, de sajnos lejárt a műsoridőnk, és a nézők már izgatottan várják a Szombat esti láz következő adását. Gratulálok a nyereményéhez, és örülök, hogy ilyen kellemesen elbeszélgettünk! Minden jót!
Kedves nézőink! Tartsanak velünk legközelebb is! Viszontlátásra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése